• PRETURI
  • Retele sociale
  • Localizare pe harta
 

1. Unde sunt recondiţionate punţile şi de către cine?

     Punţile sunt recondiţionate în Polonia de către firma Antalex ZPHU. Recondiţionarea se face numai cu piese originale. Ca o dovadă a calităţii reparaţiei, firma Antalex ZPHU este un partener constant şi de încredere pentru dealeri din ţări situate în vestul şi estul Europei.

2. Și în România sunt ateliere care recondiționează punți. Este superioară calitativ o punte recondiționată de Antalex - Polonia uneia recondiționată în România?

     Nu ne putem pronunța asupra acestui aspect deoarece nu am facut teste comparative și pentru că nu știm cum sunt recondiționate punțile în România. Nu știm cu ce utilaje sunt dotate ateliere autohtone, ce piese și ce tehnică de recondiționare folosesc. Dar știm cu certitudine că punțile recondiționate în Polonia sunt de cea mai bună calitate pentru că se folosesc doar piese originale, materiale conforme cu specificațiile producatorului și utilaje performante de înaltă precizie. Faptul că se lucrează pentru export în multe din țările Europei și că retururile în garanție sunt aproape de zero, confirmă calitatea deosebită a produselor.

     În majoritatea cazurilor atelierele autohtone repară sau recondiționează, la cererea clientului, doar capătul de punte defect, celălalt capăt ramânând în starea inițială. Punțile importate de noi sunt complet înnoite având ambele capete recondiționate cu piese noi originale. De aceea afirmăm că punțile sunt aproape ca noi și că noi credem că sunt cele mai bune de pe piața românească în acest moment

3. De ce este mai bine să optaţi pentru o punte recondiţionată în Polonia în loc să cumpăraţi una second-hand de la dezmembrări?

     In primul rând deoarece punţile recondiţionate in Polonia de firma Antalex sunt net superioare calitativ celor din dezmembrări, care au deja un grad de uzură şi sunt obosite fizic. Având în vedere că în procesul de reconditionare al punţilor se folosesc numai piese de origine, iar calitatea şi precizia manoperei sunt de cel mai înalt nivel, putem considera că într-o mare măsură o punte recondiţionată este ca una nouă! Nu uitați că o punte din dezmembrări, de la o mașină care a stat mai multe luni, chiar dacă la montare nu bate, ea nu va avea o viață lungă deoarece a fost puternic atacată de rugină cât timp a stat în parcul auto.   

     In al doilea rând, pentru că beneficiaţi de garanţie 1 sau 2 ani, în timp ce la o punte cumpărată de la dezmembrări primiţi garanţie, în cel mai bun caz, 1 lună!

     In al treilea rând pentru că aveţi certitudinea ca daţi banii pe o punte excelentă, în perfectă stare de funcţionare, în care puteţi avea încredere mult timp după ce a fost montată. O punte luată de la dezmembrări, chiar dacă vizual pare în regulă iar cel care v-o vinde vă dă asigurari că nu are nicio problemă, din păcate după ce ea este montată pe maşină, de multe ori se constată că de fapt este defectă sau că numai după câteva luni cedează! 

4. O punte uzată de la dezmembrări este mai ieftină decât una recondiţionată. Totuşi, de ce este mai rentabilă cea recondiţionată?

     Preţul unei punţi la dezmembrări este de 800 lei (făra, TVA, fără factură şi cu garanţie de maxim 2 luni) iar o punte recondiţionată poloneză costă 1.065 lei (Peugeot 106, 206, 306, Citroen Xsara, Saxo și toată gama Renault) sau 1.080 lei (Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Xsara Picasso, Peugeot 405), inclusiv TVA, livrare gratuită, cu factură şi garanţie de 1 sau 2 ani. Dar, este bine să luaţi în calcul riscul major ca puntea de la dezmembrări să fie deja defectă sau pătrunsă de rugină. Și chiar dacă vi se restituie contravaloarea înapoi, gândiţi-vă la banii pierduţi cu demontarea ei de pe maşină, la costurile şi timpul pierdut cu returnarea ei la cimitirul de maşini de la care aţi luat-o, etc, etc. La acestea adăugaţi timpul iniţial pierdut pe la diferite parcuri de maşini dezemembrate pentru a căuta o punte, faptul că trebuie să transportați acea punte de la parc la service, plus stresul şi surmenjul aferent!

     Comparaţi toate cele enumerate mai sus cu situaţia în care, cu un simplu telefon faceţi o programare la un service, vă deplasaţi la ora programată la acel service iar în cca 2 - 2,5 ore aveţi o punte perfectă pe maşina dumneavoastră, cu factură şi cu garanţie!

5. Care este durata medie de viaţă a unei punţi recondiţionate poloneze?

     Durata de viaţă medie a unei punţi recondiţionate, conform informaţiilor furnizate de producător, este de 6-8, 9 ani chiar mai mult, însă aceste termene pot varia în funcţie de calitatea drumurilor din zona în care este folosită maşina, de stilul de condus şi de modul în care este utilizat autovehiculul (valabil în special pentru autoutilitarele Partner şi Berlingo care pot fi supraîncarcate).

6. Cât durează înlocuirea unei punţi?

     In mod normal din momentul în care maşina intră în service până când iese din service, aproximativ 2 - 2,5 ore.   

7. Se poate face o livrare/înlocuire de punte fără a se returna puntea veche la schimb?

     DA! Toate punțile se livrează FĂRĂ obligația de a returna puntea veche. Deci NU trebuie să returnați puntea defectă după demontare.

8. Este necesară reglarea direcţiei după montarea punţii noi?

     Nu. În mod normal după înlocuirea punții defecte cu una nouă, nu este necesară reglarea unghiurilor pentru că la puntea din spate unghiurile sunt fixe. Totuși, pentru obținerea unui montaj cât mai de calitate a punții noi, recomandăm reglarea ughiurilor direcției. Puntea spate are foarte mici tolerante la fixarea pe caroserie care permit mecanicului centrarea și alinierea corectă. De asemenea, tot ca o măsura de siguranță, recomandăm dupa montaj efectuarea unor testări pe standul de frânare deoarece întregul sistem de frânare spate a fost demontat și remontat pe puntea nouă.   

9. Dupa montarea punţii noi, roţile din spate vor sta perfect vertical?

     Nu. Roțile din spate sunt proiectate din construcţie cu un unghi negativ de 1 grad și 30 min, adică o abatere de 1,5 cm (+/- 0,5 cm) în partea de sus a roții, față de verticală. Aceasta înclinare se observă și cu ochiul liber dacă privim cu atenție mașina din spate.

     De reținut că la mașinile a care au probleme cu puntea spate, aceasta înclinare este mult mai pronunțată.

10. Se poate monta pe o maşină fără ABS, o punte nouă cu ABS?

     Da, fără nici o problemă. Diferenţa între o punte fără ABS şi una cu ABS, este că puntea cu ABS are o gaură în plus în care se montează senzorul ABS.

11. Se poate monta pe o maşină Multispace o punte nouă de Van şi invers?

     Da, fără nici o problemă, sunt perfect compatibile.

     De obicei avem în stoc și punți de Multispace și punți de Van, ambele modele cu ABS.

     Diferența între cele două este că, datorită barelor de torsiune, puntea pentru Van este mai rigidă, iar cea de Multispace este mai confortabilă.  

12. Cât costă o punte nouă, recondiţionată?

     Prețurile sunt de 1.065 lei (Peugeot 106, 206, 306, Citroen Xsara, Saxo și toată gama Renault) sau 1.080 lei (Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Xsara Picasso, Peugeot 405), inclusiv TVA, livrare gratuită, cu factură şi garanţie de 1 sau 2 ani.    

    Pentru modelele Peugeot Partner/Citroen Berlingo Dangel 4x4 preţul se comunica la cerere

    La aceste prețuri se adaugă manopera de înlocuire a punții practicată de service, care este de obicei cuprinsă între 200 și 300 lei (prețuri inclusiv TVA), în funcție de tarifele specifice fiecărui service în parte la care vă adresați.

     Important de reținut! In prețul punții noi și al manoperei nu sunt incluse alte piese care la demontare se observă ca sunt defecte. Spre exemplu, dacă la demontarea punții vechi se constată că un amortizor este defect, sau saboții de frână sunt uzați, sau un cilindru de frână pierde lichid, etc., etc., etc., remedierea acestor defecțiuni se face la cererea beneficiarului și se plătesc separat.

13. Punţile se vând numai cu factură şi TVA?

     Da. Toate punțile recondiționate se vând numai cu factură. Atașat de punte, la livrare, veți gasi Factura fiscală, Certificatul de garanție care conține și condițiile comerciale (aceleași de pe site). 

14. Cât este garanţia?

     La toate modelele de autoturisme Peugeot, Citroen, Renaultgaranția este 2 ani fără limită de kilometri, excepție făcând modele Peugeot Partner, Citroen Berlingo și Renault Kangoo - care beneficiază de garanție 1 an fără limită de kilometri.

     La stabilirea termenelor de garanție s-a avut în vedere calitatea drumurilor secundare din România și categoria de utilizare a autovehiculelor.

     Foarte important! Nu fac obiectul garanției barele (de torsiune și bara stabilizatoare) care se rup! Deoarece barele în sine nu sunt recondiționate și pentru ca ele se rup de la suprasarcină și/sau din cauza oboselii fizice! Garanția se referă numai la capetele punții, care conțin rulmeții, axe, bucșele și brațele recondiționate.

15. Dacă înlocuiesc puntea nouă recondiţionată într-un alt service decât cele partenere, se acordă aceaşi garanţie?

     Da, absolut nici o diferență! Se acordă aceeași garanție. Reamintim că NU sunteți obligați să schimbați puntea achiziționată de la noi la unul din service-urile partenere. Puteți merge la orice alt service doriți. Pe pagina Service-uri Partenere gasiți service-urile care schimbă în mod frecvent punți comercializate de firma noastră și sunt afișate pentru clienții care nu au unde să schimbe și doresc o recomandare.

16. Cum se rezolva o problemă de garanţie?

     De reținut! Constatările se fac numai într-unul din service-urile partenere. Chiar dacă puntea a fost achiziționată de la noi și a fost montată într-un service ales de dvs, pentru o constatare privind probleme de garanție, este necesară efectuarea unei programări telefonice sau prin e-mail la unul din service-urile agreate de noi. Apoi, dacă doriți puteți înlocui puntea la service-ul care v-a făcut constatarea sau puteți merge la alt service preferat de dumneavoastră.

     În cazul în care într-adevăr exista o problemă de garanție, se va înlocui puntea defectă cu una nouă. Garanția acoperă prețul punții și livrarea gratuita catre dumneavoastră. Garanția nu acoperă cheltuielile cu deplasarea autovehiculului de la domiciliu la service-ul unde se face inlocuirea și alte defecțiuni ale mașinii.

17. De unde pot obţine informaţii suplimetare legate de punţile recondiţionate?

     De la următoarele numere de telefon:

  • Tel: 0721 333 400 - Alin PIRVU (inclusiv WhatsApp) 

    Trimțând un mesaj la adresa de e-mail valgaf.info@yahoo.com

   

(Ultima actualizare: 19.II.2020 ora 9.30)

  • Echipa